Vansinnesutbrott på föreläsning?!

Idag har det varit en lång dag i unga (jag lever på en lögn, jag vet) fröken Lisas liv. Klockan ringde strax efter åtta, första föreläsningen började en kvart efter att klockan blivit tio och den sista föreläsningen slutade en kvart innan klockan blev fem. Till råga på allt hade jag med mig världens minsta matlåda och noll ork till att skala den enorma apelsinen jag tagit med mig. Jävla skit.

Den sista föreläsningen blev lite annorlunda än tänkt, eftersom läraren tappat sin röst. Istället löstes det som så att en annan lärare kom dit och försökte fixa biffen. Det gjorde hon inte. Vi satt och funderade på om hon antingen rökt på eller druckit en rätt stor mängd alkohol innan hon kom dit. Tyvärr kom vi inte fram till något.

Hur som helst rörde hon till allt som gick att röra till och förmodligen lite till. Och det är jävligt irriterande, eftersom vi ska skriva ihop en uppgift om samma ämne och lämna in den. Hon sade något i form med att man INTE ska ta med diagnoser i en ansökan/intyg om bostadsanpassning. Sure, vi trodde henne. Sen visade hon ett exempel som tog upp diabetes, stroke och en hel hög diagnoser till. Hur hon bortförklarade det? "Oj, jag skulle nog aldrig sagt att man inte ska ta med diagnoser!". Nähä? Ja, men vad i hela jävla helvete är rätt då? Den som det visste. Vi får fråga läraren med koll imorgon. Den hesa ni vet. Som är överrörlig. Och förmodligen gillar att promota sin bakdel.

Jag var skitsur på föreläsningen, eftersom det var flummigare än flummigast. Jag var trött, hungrig och hade ont i huvudet. Usch! Jag ville bara springa därifrån. Eller skrika att den sög. Impulserna för bebisbeteende hölls tillbaka till 85%. Jag skrek inget. Jag sprang inte därifrån. Bra där. Jag var bara lite arg. Mindre bra.

Nej, nu ska jag fortsätta städa. SofiaTarzanTrasanMorot kommer om en stund och då ska här drickas kaffe. Jag ska bubbla har hon tänkt också. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0