jag älskar dig

Musik kan locka fram alla möjliga tänkbara känslor. Jag brukar säga att jag tycker det är viktigt med musik som får själen att le. Musik har förmågan att förstärka redan befintliga känslor, att ändra humöret både till det bättre och till det sämre. Musik är mycket och viktigt, så är det bara.

Med dessa ord inte sagt att jag är musikalisk någonstans. Jag önskar att jag kunde spela gitarr och sjunga hur fint som helst. Det förstnämnda har jag inte tålamod till och det senare är det bara att snällt inse att det aldrig kommer hända. Så jag får helt enkelt låta mina öron och min själ umgås med musik som personer som faktiskt besitter den förmågan jag saknar fixat till.

Vad ville jag komma fram till? Jo, att jag nyss insåg att jag inte lyssnat på Cornelis på längre. Han är charm och brukar allt som oftast höja humöret. Vad hände nu? Ångest! Jag började tänka på massa saker som hände för ungefär fem år sedan och jag fick lite av en knut i magen. Egentligen har inte dessa låtar något som helst med de händelserna att göra och inte heller lyssnade jag på honom under den perioden. Ändå kom den där knuten som ett brev på posten.

Jag ska avsluta denna kväll med James Blunt - Goodbye my lover. Den låten får mig att alltid att tänka på Fredrik och jag känner att jag vill tänka på honom nu. Jag behöver hans närhet, även om jag vet att det är omöjligt. Eller ja, omöjligt fast ändå inte. Han är alltid här och kommer så alltid att vara. Hur som helst så vill jag tänka på honom, jag vill drömma om honom och jag vill för en kort stund tro att han finns vid min sida. Lika glad, fin och levande som för dryga fem år sedan. Fina, vackra och otroliga lilla människa, om du bara kunde förstå hur mycket jag saknar dig. Mitt liv kommer aldrig bli komplett utan dig, så är det bara. Platsen du har i mitt hjärta kan ingen ta.

Jag älskar dig så otroligt mycket! Glöm aldrig det!

Fredrik, världens finaste Fredrik
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0