nu är det dags

Jag pratade för någon månad sedan om en hemlighet. Remember? Inte för att det är en hemlighet så sett, men ja... Jag har väl inte pratat om det överdrivet här. Nu tycker jag dock att det är lite dags.

Min plan efter Jul var iaf att försöka gå ner i vikt. Som vanligt, tänker väl alla mina gamla vänner. Jag har pendlat upp och ner i vikt sen urminnes tider. Fet i högstadiet. Gick över under gymnasiet. Tjock typ ett år efter gymnasiet. Rätt så lagom när jag blev tillsammans med Lizette. Sambokilon upphöjt till tusen, så var tjock igen när det tog slut. Sen började jag plugga här i Öret, med en massa kilon som ett brev på posten. Ja, jag blev med andra ord fet igen.

Jag är trött på att det ska vara såhär. Jag vet inte hur andra ser på mig, men jag är trött på att själv alltid tro att alla ser på mig som "den tjocka". Det spelar ingen roll om ingen ser på mig så, för jag kommer ändå alltid tro att det är så. Jag vill bara vara nöjd med mig själv och skita i vad alla nu kan tänkas tycka.

Så, som sagt, jag skulle gå ner i vikt. Det var min plan. Det gick över förväntan till en början. Oftast brukar jag ha motivation i två veckor, som sedan resulterar i ett jävla svull. (inte undra på att jag är en tjockis...) Ja, kilona försvann iaf. Jag åt inget godis. Maten jag stoppade i mig var nyttig. Kalas!

Nu under påsk så hade jag väl en liten svacka, men vem hade väl inte det? Jag unnade mig påskmat, must och lite efterrätter. Dock inget godis, vilket är en liten eloge. Inte sant? Drog på mig ett kilo iaf, men halva är redan borta. I can do this!

Tänkte lägga upp bilder på mig (dock bara fejjan), så ni får se skillnaden. 

                                   
                                    

                             Jag tycker iaf att det märks, vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Evelina

jag har märkt skillnad. jag tycker du är superduktig som har gjort det och framför allt tagit tag i det. du är superduperjättegrym Lisa! :) keep up the good work! kram från en stolt klassis

2010-04-07 @ 22:23:05
URL: http://iamasurvivor.blogg.se/
Postat av: icka

jag ser oxå stor skilldnad gumman , du e jätte jätte duktig :D

vill oxå säga att jag har ny blogg :P skräll va ? ska försöka mig på å behålla den å updatera så mye jag hinner pöss

2010-04-11 @ 04:02:42
URL: http://icka.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0