virrpannevarning

Då var det redan torsdag då. Dagarna rusar faktiskt förbi. En hel del timmar i skolan, sen är det eftermiddag och sen är det strax dags att sova. ptja. Det är så dagarna ser ut. Men faktiskt, I like it!

En av våra lärare, Fröken Röd, är virrigare än de flesta. Hon avslutar inte ofta sina meningar, skrattar helt apropå ingenting och har förmodligen ingen större sväljreflex. Teknikens under har nog inte intresserat henne alls, så det blir några gapflabb varje lektion. Och ja, det är väl förmodligen oftast JAG som skrattar. Får fan ta och ge mig med det där... Det finns tillfällen, och så finns det tillfällen. Har jag hört.

Klassen har jag inte lärt känna så väl än. Hängt ihop med samma brudar, och ibland också Arvid, hela veckan. Det är dock bara trevligt, fan vilka härliga människor!

Nu har vi grupparbete. Ingen idé att gå in på vad det handlar om, men redovisningen ska ske som ett sorts samtal inom gruppen, med en annan grupp som åskådare. Låter det knasigt? DET ÄR DET!

Inte nog med att vi måste ses för att kunna få ihop en vettig redovisning (samtal), vi måste iväg på studiebesök också. Och självklart har inte alla i vår grupp studiebesök samtidigt, eller ens på samma dag. Så att få ihop detta kommer bli grymt intressant, INTE! Och mitt studiebesök skulle egentligen varit på onsdag, men efter samtal med hon som ska visa oss runt, så kom det fram att vi fått fel datum. Så vi ska dit imorgon. Skönt att ha det gjort så snabbt som möjligt, men ändå. Krångel att få tag i alla som ska dit. (vi är fem stycken) Det ska iaf bli jätteintressant! Så hoppas vi hittar dit, och i tid. ;P

Nu väntar jag på Malin. Så ska vi dra till Biblioteket på skolan, och försöka samla fakta till grupparbetet. Lite svårt att göra det hemifrån, då varenda kurslitteratursbok typ är restad, och tar en vecka på sig att komma hit. Så jag lär väl få böckerna vi ska använda oss av nu, nästa fredag. Vilket är en hel dag EFTER vår redovisning. Ja, ni förstår ju glädjen.

Well, i helgen hoppas jag på sötbesök av den lilla. Håll tummarna! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

det låter ju som om det går ritkigt bra för dig, I'm glad! Hoppas du är nöjd med din livsförändring :)

2009-09-03 @ 22:29:11
URL: http://emmaljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0