besök hemma i Åmål

Satan så tiden rusar iväg. Inte längesedan jag fick antagningsbeskedet, inte längesedan jag försökte masa med att fixa bostad eller längesedan jag kollade in universitetsområdet för första gången. Nu är allt det ett minne blott, och jag har faktiskt börjat mina universitetsstudier på riktigt. Och har faktiskt hunnit med plugg i hela tre veckor.

Lite jobbigt att komma in i det måste jag erkänna. Plugga på "lediga" dagar, känns skumt. Innan har man ju varit ledig när man varit schemaledig. Finns inte längre på kartan, tyvärr.

Klassen är till största delen väldigt söt, men har tyvärr pratat med långt ifrån alla. Nu på torsdag är det tacokväll med klassen, så hoppas man lär känna några fler.

Och nästa helg är det då bautafest för alla studenter. It's SÅ -09. Lisa har fixat biljett, och det är småplaner på förfest. Hoppas det blir nice!

Well, nu är jag iaf på besök i Åmål. Helt underbart att vara hemma igen! Träffa massa folk, kramas med mamma och gosa med katten. Love it!

Stannat kvar här en extra dag, eftersom kattetussen skulle kastreras idag. Och det låter jag honom inte utsättas för helt ensam. Hoppade lätt en föreläsning för det. Samt en extra dag hemma. Får läsa in föreläsningen i veckan, och kopiera anteckningar av söta klasskompisar. Nemas.

Nu ikväll blir det antingen bio (om Santos behagar vakna snart) eller hemmakväll med hummer. ...och bärpaj till efterrätt oavsett tidigare val. Perfect!

Hoppas alla har det fint! Och för all del, ha gärna vägarna förbi Örebro ;)

Kommentarer
Postat av: anna

Heej min lisa liten!!

Hela första veckan i november är jag hemma i Karlstad så då får vi se till att ses!! Har du möjligen lov då kanske??

Puusss

2009-09-23 @ 19:38:19
URL: http://kottenanna.blogg.se/resan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0