Midsommar

Idag är fylledagen D. Imorgon är poliskontrollsdagen D. Att dessa två så tvunget måste hänga ihop. Fast jag antar att så länge det finns idioter till folk, som gärna kör tidigt dagen efter fylla...så är det såhär vårt samhälle kommer se ut. Och ja, poliserna måste ju få sina löner på nåt sätt. Kind of.

Well, jag ska iaf till jobbet om nästan två timmar. Sen ska jag befinna mig där till klockan nio ikväll. Jag försöker slå bort alla tankar på olika fester man är bjuden på. Jag ska inbilla mig själv att det är en vanlig fredag. Det kommer nog gå dåligt. Så får väl snarare tänka på min otroliga askalasiga lön jag kommer få! (INTE!)

Kanske kan ta en sillbit där, samt se om det blir någon potatis över. En jordgubbe får jag nog, annars får jag väl dricka lite jordgubbssaft. Lite saft som jag kan låtsas är en drink. Jag gör en Gunilla, och försöker se det positiva i allt...

Och även om fyllan uteblir, tror jag det kan vankas fyllekäk ikväll. Då är det ju bara lite bad som saknas, så jag får väl duscha.

Javisst, detta blir en midsommar värd att glömma. Jag känner det redan nu, i hela min sura kropp.

Skål på er, alla lediga helveten! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0