ÄNTLIGEN!

Yes, nu har jag äntligen semester!! Min första riktiga betalda sommarsemester. Så jäkla grymt. Och jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna ha fått en bättre start på den heller, vädermässigt sett. Så underbart! Strålande sol dagarna i ända, och pôtthett även på nätterna. Det senare kanske inte är en personlig favorit, men man får ta det onda med det goda. Jag är iaf sjuhelvetes nöjd!

I helgen var jag och Lizette iväg till kusten. Hamnade första natten på Bofors camping, på Tjärnö. Vårt pinsamt lilla 99-kronors Rustatält var just det, PINSAMT. Och natten var kall, kallare, kallast. Lizette hamnade i bilen vid fyrasnåret, sen kom värmen till tältet och jag sov som en prinsessa! hihi. Innan detta hade varit ute till Saltö och grillat och käkat färska räkor. Lite som ett måste på kusten.

På lördagen drog vi först till Nordby för att käka lite frulle och försöka lokalisera lite liggunderlag, något vi båda kände stort behov av. De hade både mat, liggunderlag, fiskesaker och lite annat mox. Köpte även ett likadant tält som vi sovit i, till Fredrik och Anna som skulle joina oss senare samma dag.

Åkte efter Nordbyturen till Grebbestad, men stannade inte. Fortsatte till Fjällbacka och Sälvik. Sälvik var hur underbart vackert som helst. Trots att jag tillbringat mkt mkt mkt tid på Västkusten förr, så är det ett ställe jag tyvärr missat. Så det var första, men absolut inte sista, besöket där. Men iaf, väl där slängde jag mig på en filt och försökte lapa sol, och Liz ordnade fiskeutrustningen och försökte fixa fisk. Det enda hon fixade var lite sjögräs. Obligatoriska krabbfisket ordnade vi till på Sälvik också. Liz fascinerad som få...men det är väl så när man varit bosatt i Sthlm! ;P hihi.

Sen ringde iaf Anna, dags att ses. Campingen i Sälvik var fullbelagd, så vi återgick till vår ursprungliga plan - Grebbestad och Saltvik. Vi hyrde EN tältplats till våra patetiska TVÅ små tält. Kände att något annat hade varit fruktansvärt onödigt. En mycket mysig kväll innehållande grillad mat, mås på granntält, span på varandras mer eller mindre heta brännor, jag som tvåfaldig mästare i MIG, vaniljbullar och en himla massa skratt. Natten som snart skulle komma var bra. Den var varm. Nästan för varm.

På söndagen gick vi på bryggorna i Grebbestad. Mysigt! Solen stekte totalt. Maten köpte vi på en fiskebod, och stannade till i Tanumshede och käkade. Underbart! När vi väl var hemma i Åmål däckade både jag och den lilla i sängen.

Det var iaf en fantastisk helg! :) Och vädret håller fortfarande i sig. Så nu ska jag dra iväg till Maria, och sen ska vi åka och sola och bada idag igen. Felicia ska med också, förstås. Hittat ett världsbra ställe. Gräs, strand, vatten, bryggor...och man är nästan själv! Iiiiih. Vad mer kan man önska?

Förlåt för låååångt inlägg. Nästa gång ska jag försöka ta det i bilder istället, dock inte hunnit få in dem på datorn än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0