okunskap?

Jag bor i Åmål. Staden där hälften av alla tjejer under trettio någon gång dansat. Och då menar jag att de lärt sig en koreografi av någon danslärare, lagt ner massa tid och pengar på att ordna konstiga kläder och skuttat runt på en scen med miljonpublik i form av föräldrar. Miljonpublik är väl en kraftig överdrift, men ändå.

När jag var yngre avskydde jag detta. Min dåvarande bästis dansade röven av sig, dagarna i ända. Det var iaf så jag såg på saken då. Själv var jag fet. Fet och lat. Motion var inte min grej, förutom då jag gjorde ett halvhjärtat försök till att börja spela innebandy. Och klart, det fixade jag väl. Inga svårigheter. Jag var lika besvärlig då som annars, och någon tränare blev skitsur och skällde ut mig. Om det var just det som innebar slutet på min karriär, eller det faktum att jag helst bara ville vara fet och lat, det lär jag väl aldrig få något vettigt svar på. Jag har dock mina aningar.

Den enda motionsformen som fångade mitt intresse var fridykning. Kändes rätt töntigt då, men det har då gjort så att jag idag äger dykcertifikat, inte bara ett utan hela två stycken. Och det är fan inte töntigt! Ingen snorkel att andas ur där inte, utan en dyr regulator. Med RÄTT märke.

Nej, men åter till dansen. En sommar då jag kände mig modig och mindre lat gjorde jag upp planer på att börja dansa. (Ja, jag vet... ) Med min bästis som sällskap, såklart. Blev väl förmodligen lat igen, så det sket sig.

Vet ni vad jag önskar idag? Att jag inte varit så jävla feg. För gud så roligt det hade varit, förmodligen då, men också nu. Jag vill också kunna skaka rumpa utan att se ut som en stelbent häst. Jag vill! För det kan vara så jävla hett! Hittade ett klipp på youtube förut, och det fick mig att rysa. MIG att rysa! Jag som inte fattar vad som är bra eller dåligt, jag som knappt kan skilja  balett från street! ;) Låten är helt underbar, och de dansar skitbra. Så, håll till godo gott folk - för här kommer den;





Kommentarer
Postat av: icka

ja om det ändå gick å titta, så skulle jag göra det gumman;P

2009-01-08 @ 13:47:51
URL: http://brunettbrud.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

men röv! då får jag väl försöka orna en länk istället då ;P

2009-01-08 @ 18:10:44
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan se den hur bra som helst, kunde det här om dan också... :) tacka vet jag Molkoms datorer!

2009-01-08 @ 20:11:13
URL: http://kottenanna.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kände mig en aning träffad där.. vet inte om det är mig du menar, bara antar det(var ju längesen). Visste inte att du kände så. MEN! Det är aldrig försent att börja. I åmål kanske det är det, just för att det är åmål och DCSW suger balle(haha). men om du rör dig utanför åmål någon gång tycker jag definitivt du ska testa nånting. Här i gbg finns massor med kvinnor äldre än du som aldrig dansat som är jätteduktiga. jag tror du har potential my dear :) hoppas allt är bra! puss

2009-01-09 @ 18:02:35
URL: http://emmaljung.blogg.se/
Postat av: Lisa

Emma: Ja, det var väl dig jag menade... I dagsläget förstår jag såklart, men då det begav sig kan jag ju intyga att dans var hatobjekt nummer ett. Mycket pga att dansen tog dig ifrån mig ibland (eller skitofta, om du frågat mig då). ;P Klart att det inte för sent, men jag skulle ändå känna mig aspatetisk de första gångerna - så fegheten sitter väl i fortfarande. tyvärr. hoppas allt är bra med dig! PUSS!

2009-01-09 @ 20:37:39
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: Emma

I thought so. Ja, det kan jag förstå att du kände då.. inte så mkt att göra åt det nu dock. haha, ja jag var väl där rätt mkt på den tiden. Men om du skulle flytta från åmål så du kan få prova på riktig dans så tycke rjag du ska göra det, för att utmana dig. Ingen idé att va feg, det tjänar man inge på ;) tror du skulle va skitduktig, du är inte född utan rytm :) I promise you. pusspuss

2009-01-12 @ 18:16:43
URL: http://emmaljung.blogg.se/
Postat av: Micka

Det var dig o enbart dig jag tänkte på fröken Jooog när jag klämde dit överskriften! :]



Allt väl, mkt i skolan o mkt på hemmaplan men jag ska inte klaga! Hur är det med dej o sambolivet? Går de finfint? Det hoppas jag på.



Hej höpp.. :D

2009-01-14 @ 12:33:24
URL: http://herrkaj.blogg.se/
Postat av: Micka

Va på jobbet idag o jag kikade allt runt efter dej?!

Vart befinner du dej på Illern hjärtat?



Yep nu lever man sambolivet igen då. Snacka om förändringar delux då jag har levt själv i 3 år! Uj..



Ha de fint raring!

2009-01-15 @ 21:11:30
URL: http://herrkaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0