första av sex...

Yes, idag går jag till jobbet. Jobbet som fortfarande är Illern. Har sex arbetsdagar kvar där, och idag är den första av dem. På måndag ska jag för första gången prova golven på Ekbacken. Jag kan inte säga att jag ler åt det, att det får mig glad eller att jag ser det som en utmaning. (som min chef ville få det till) För nu är det för mig ett måste. Jag har inget val. Jobba där eller säg upp dig, precis så är det. Och det är väl klart att jag vill ha ett jobb. Bara det att det känns fruktansvärt jävla totalsegt.

Klag klag klag. That's me, and I knowert.

Jag får försöka lyssna på Åsas ord. Hon brukar komma med rätt kloka kommentarer ibland. Och om någon vet något om att jobba på Ekbacken, så är det väl hon. "Men det är ju en jättebra avdelning!" Mhm, if you say so.

Inget ont om det nya, nej nej. Bara grinigheter för att lämna något som är bra. Det är det som känns så segt. Det blir säkert bra på B, något annat säger jag inte. Jag kommer bara sakna det gamla, det jag kan.

Nej, nu ska tomaten in i kylen och jag fixa till mig. Maria väntar, och senare också Sibel. Gunilla också för den delen. hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0