busschaffisen körde av vägen

Magsjukan härjar en trappa ner, Lisorna ökar i antal och jag har världens skummaste arbetstid idag. Tolv-fyra. Men inte hörs min klagan inte, långt ifrån. Jag får ju dra iväg och träna nu vid nio, på arbetstid. Underbart påfund av Kinnekullehälsan och Åmåls kommun tycker jag allt. Eloge till er. Med Annika och Pia i spetsen, så klart.

Precis mumsat klart frukosten, och jag känner mig fetare än på länge. Kanske beror på att jag är det också?

Snos är iväg och kör buss idag, hela dagen lång. Först köra i karlstad, sen ta foto till körkortet och sist är det dags för halkbana. Hon var aningen nervös imorse, med tanke på vad som var på g att hända i förrgår. En grabb på utbildningen hade glömt hjärnan hemma, och körde i nittio i en kurva - trots att det var skithalt. Till sitt försvar (när alla i bussen, som nästan åkte av vägen, skrikit högt) sa han; "Men jag bromsade ju". I KURVAN JA! Lite väl sent kan tyckas. Jag fick ett sms av älsk strax efter denna händelse; "Om något skulle hända mig ska du veta att jag älskar dig!". Jag log lite smått, men insåg senare att hon faktiskt menat totalallvar. Som läraren hade sagt, de fick nog hjälp av högre makt. Såååå nära. Hoppas han inte får kortet!

Nej, sluttjatat på mig nu. Måste plocka ihop sakerna för träning. Snart dags att dra.

Och för övrigt kan jag ju meddela att min rygg mår åt helvete. Sjukgymnast/massage nästa? Sounds like a plan. 

Kommentarer
Postat av: kattens syskonägare

Var är bilderna på kattfan?

2009-02-23 @ 18:03:51
Postat av: Lisa

hörredu din dret! de kommer så fort jag har tid! ta hand om katten istället för att kolla här du ;P måste komma upp på jobbet ngn dag och höra om er lillis har lika många egenheter för sig som vår, och om de är likadana! :)

2009-02-24 @ 20:27:16
URL: http://lisatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0