saknaden är stor

Att sakna sådant som varit är jag nog världsbäst på. Det kan vara väldigt olika saker, som personer, platser eller upplevelser. Och nu menar jag inte att sakna något lite lagom, utan verkligen paniksakna på så sätt att det inte går att tänka på något annat.

Just nu skulle jag kunna göra nästan vad som helst för att få träffa Lizette. Lite trygghet, värme och kärlek (om man nu får kalla vår relation som kärlek fortfarande). Jag behöver det, behöver henne. Det stockar sig i halsen bara jag tänker på det. Fan! Med detta kan vi ju hoppas att hon fattar och känner lite medkänsla, och faktiskt kommer till mig i helgen. Om inte för den goda sakens skull, så kanske för att jag då kommer slippa vara skitbakis! Well, det får nog tiden utvisa.

Torsdagen i skolan gick fint. Jag hittade till det enda stället jag skulle, och efter det visade Faddrarna oss runt. Började prata med en tjej som heter Jessica redan i Aulan, och sen hittade vi några till (Emelie, Angelica & Matilda) att umgås med den dagen. Riktigt kul folk! :) Synd bara att ingen ska plugga samma som jag. Kvällen avnjöts ensam och onervös hemma hos mig. Förmodligen framför datorn.

I fredags var det dags för första Nollningen. Skitkul, lätt. Träffade en tjej som heter Maria som ska plugga i samma klass, som jag hängde med hela kvällen. Hon kanske tyckte jag var som en ryggsäck, men jag hade åtminstone skoj! ;D haha. Vi hade speed-dejting, namnlekar, någon skum ägglek samt radioaktiva älgen. Den sista lär vara tusen ggr roligare när man faktiskt är liiiite alkoholpåverkad. Efter dessa lekar började alkoholintaget. Vi gick ut hårt. Och ökade. Totalt askul hade jag! :)

...något som märktes dagen efter. FY FAN! Egentligen såg planen ut som så att det var fest även då, men orutinerad som jag är så hoppade jag det. Stannade istället kvar här och sov. Skönt och behövligt.

Idag var Micke här och hjälpte mig med teven. Hör och häpna - hade massvis med kanaler helt gratis. Trean och Femman bla, så jag klarar mig finfint. Så nu hör jag Sagan om Konungens Återkomst i bakgrunden. Fixade även till en nätverkskabel (?), så nu har jag internet till det att jag flyttar - GRATIS! Flådigt! :)

Skola imorgon, börjar 09.15. Så nu är det verkligen dags för mig att borsta tänderna och börja trixa inför sömn.

[...Jack Johnson på repeat i högtalarna. Senaste frukosten ever. Bara vara. Mys. Det var nog det bästa som hänt mig, de bästa dagarna i mitt liv...]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0