Örebroare

Så där ja, då har man provat på det där med att flytta från Åmål också då. Och nu sitter jag här, i mitt rum i den för mig nya staden Örebro. Har bott här i drygt ett dygn, och av dessa ungefärliga 30 timmarna har jag frusit ungefär 27. Mycket kan man säga om denna lägenheten, men det som beskriver den bäst är köld. Djup köld. Är det verkligen normalt att vandra runt i raggsockar i Augusti, om man annars knappt kan ha det på vintern för att det blir så varmt?

Tjockt täcke och filt, det kommer bo ovanpå mig inatt, allt för att försöka minska på köldskadorna. Tror ni jag överdriver? pfft. Kanske bara väääldigt lite. För kallt är det verkligen!!

Annars då? Kanske finns någon liten själ där ute som undrar hur jag har det.

Jag har en ekologisk lägenhetskompis vid namn Ellinor. Hon är 24 år, käkar konstiga sorters hemmagjort smör på sin smörgås, dricker äppelcidervinäger i apelsinjuicen, tycker inte om kaffe och samlar på pantburkar/flaskor - endast för att kunna äta mer Ben&Jerry's glass. Den ska tydligen vara grymt god, så jag får väl prova. Hon har under dagen som gått hunnit visa mig vägen till Universitetet, med hjälp av en promenad. En promenad som på vägen dit gick genom skogen (på mitt initiativ) och på vägen hem den egentliga cykelvägen. Vi har bakat okladdiga kladdkakemuffins, några med lavendel i. Riktigt gott! Vi har pratat om våra liv, och vad som försiggått i dem innan detta nu. Vi har banat väg till Konsum, och därifrån. Sen gick hon härifrån, för att passa grannen Neas ungar; Max och Edvin.

Den andra lägenhetskompisen, Andrea, är fortfarande i sitt hemland Finland. Tur är väl det. Annars hade jag nog redan pratat med ful finsk brytning. Vill skjuta på det så länge det bara går.

Lyckades förut även gå och hitta en postlåda, samt hitta tillbaka till min bostad. Sensationellt nöjd med mig själv sen, det var jag verkligen.

Nu sitter jag här, frusen och ensam. Funderar redan på att gå och lägga mig, trots att jag brukar anses vara en nattuggla. Imorgon har jag iaf något planerat, med min vän Tobbe. Ska bli underbart att få umgås några timmar med honom. En tur med bussen till Mariebergs köpcentra är vår plan, hoppas det blir som planerat.

Saknar min lilla katt totalt. Lite gos med honom, och allt hade känts mkt bättre. En annan dag, då jäklar. Nu borde jag dock sova, om inte för trötthetens skull så för att eliminera kölden. Kanske en plan.

På återseende! Puss i kanten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja klart jag saknar dig :D å vill veta hur du har det!!:D låter som du har funnit en vän :D ekologiskt e väl bra !!! men du måste hitta en kaffe partner vet du , går inte å söve bort tiden :D pöss

2009-08-25 @ 09:37:16
URL: http://brunettbrud.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0