första titten på lägenheten

Idag var äntligen dagen kommen. Dagen då jag skulle få se mitt kommande hem för första gången. Var gott spänd när vi åkte dit, vill jag lova. Jag och Mamma fixade nycklarna från Öbo's kontor, och sen åkte vi mot lägenheterna. Provade sjuttionio nycklar innan jag äntligen fick upp dörren. Turligt nog var ingen där, så jag kunde snoka runt bäst jag ville! :)

Kollade in mitt rum, som faktiskt var bättre än trott. Mycket större! Beiga väggar, två rätt stora garderober, ett skrivbord, ett mindre bord, en hylla, två stolar, en 'fåtölj' och en säng med tillhörande sängbord. Var väl långt ifrån sveriges mest flådiga möbler, men med lite fix i resten av lägenheten kan det nog bli riktigt bra. Kuddar, gardiner, filtar och ljus brukar göra susen. En matta är också på sin plats, då tom jag frös om fötterna. I AUGUSTI!!! Aja.

Köket var större än jag trott, och faktiskt rätt mysigt. Känns dock lite som att jag bara klampar på. Som att jag helt borde rätta mig efter hur det redan är. Inte komma med mina grejer. Men jag bor ju också där, så det är inget fel med det. Ska intala mig det iaf.

Klädkammaren var en historia för sig, men det ska vi ordna. Öbo ska komma och rensa ur det, bara vi ringer. Detta var svaret jag fick av en av mina två lägenhetskompisar, Ellinor, när jag frågade. Hon kom hem när vi var i lägenheten andra vändan, efter besök på Mariebergs köpcentrum och IKEA. Hon var riktigt trevlig, och väldigt välkomnande. Mån om att jag skulle känna mig som hemma. Det känns riktigt bra!

Badrummet var rätt smart också. En låsbar dörr mellan toaletten och duschen. Allt för att spara lite tid på morgonen kanske? Finns ju de som duschar i trekvart... Palla vara kissnödig så länge ;P

Ska ta med mig en uppblåsbar madrass också, som kan vikas ihop när den inte används. Alltid kul när någon kommer på besök, och det känns ju lite som en fördel om det då iaf finns en madrass att sova på. Så, jag hoppas ni är sugna på att hälsa på mig! :)

Nej, nu ska jag kolla på Criminal Minds. Tack Mamma, Thomas och Lizette för att ni följde med. Har varit en skitmysig dag! Puss på er*

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter ju fin fint:) Du vet att vi gärna kommer och hälsar på under hösten!! :D

2009-08-04 @ 15:25:45
Postat av: anna

Självklart ska det hälsas på. Förväntar mig besök i Luxemburg också!! :)

Puss på dig!!

2009-08-04 @ 18:40:19
URL: http://kottenanna.blogg.se/resan
Postat av: Jaaa festa i Örebro:D Ja kommer:P

2009-08-07 @ 19:44:09
URL: http://mackanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0