viktpendel?

Jag blir inte klok på mig själv och min kropp. De senaste åren har jag pendlat sensationellt mkt i vikt, på både gott och ont. Började i gymnasiet med att jag gick ner drygt 20 kilo. Vilket var väldigt behövligt, med tanke på min boll-liknande kropp. All heder åt mig, kanske inte åt sättet som det hela skedde på - men ändå.

Sen tog jag studenten, och började jobba. Efter ett tag hade jag väl gått upp närmare femton av dessa kilon igen. MISÄR! Och för att ta tag i det hela gick jag ner drygt tio av dessa på cirkus tre månader. Sen upp några kilon, sen ner några etc etc.

Nu ligger jag väl på plus tio kilo från gymnasiet sett. SJUKT! Bollkroppen börjar göra sig påmind igen, och inte fan hittar jag motivation nog att göra något åt det.

Jag och godis är som Lill-Strumpa & Syster-Yster = väldigt bra vänner. Så, nu är min plan att inte äta godis på en månad. Allt för att se vad detta kan göra åt siffrorna på vågen. Och för att inte bryta det hela så tänker jag blogga hur det går och hur mkt jag går ner, om jag nu går ner. Allt för att jag inte ska "våga" bryta löftet. So, help me out here!

Vägde mig nyss, och ska i fortsättningen väga mig varje måndag. Så skriver jag möjlig skillnad i bloggen.

Godis, chips o dyl kan slänga sig i vägen. Fram med nyttig mat istället!

[ja, det låter ju bra iaf. nu får vi se hur det går också... ujujuj.]

Kommentarer
Postat av: Micka

Jag önskar dej all lycka o en stor dos motivation bruden! Du är ju lite.. Ja.. Hrmm.. Envis så de är ju jättebra nu! ;]



Kraam*

2008-10-01 @ 10:35:07
URL: http://herrkaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0