glädjande besked

Helgen har tillbringats på bästa sätt, with my beloved. Åmålsmarknaden krävde ett besök av oss i lördags, och vi vandrade hemåt efter en dryg timme med fjorton par strumpor, fyra kokosbollar och gardiner till hela fyra fönster i händerna. Jag var skitnöjd och Lizette ville nog helst spy. Aja, sånt man får ta när man bor i en liten stad. MARKNADER!! :D Iiiih, mys på hög nivå.

Igår, söndag, var det kalas för Thomas mamma Inger som fyllde 70 år. Jag åkte dit med Mor & Thoms i samma veva som älsklingen åkte hem till stockholm. (Möh!) God mat, frukt och tårta. Under kalaset kom jag på idén att göra egen glögg. Något som jag senare under kvällen inhandlade alla "ingredienser" till. Potatisen skulle frysas under natten, så imorse var det bara till att sätta igång.

Svagdricka, potatis, socker, jäst, kardemumma, russin, nejlikor, ingefära, en övertäckt hink och ungefär fyra veckor är vad som behövs - sen är den klar. Väntar med spänning, hoppas den blir god! Stark och god är vad jag hört att den ska bli iaf! Mumma!

Ajuste, det där glädjande beskedet. Pappsen ringde förut, och berättade att en fågel viskat att min dator är klar. DEN HAR BLIVIT FRISKFÖRKLARAD!!! ...och är nu utskriven från affären. Nu är det bara resan hem till moi som ska göras! Som jag har längtat. Nu är det bara till att hålla tummarna att min musik och mina bilder finns kvar i den.

Kanske ska ta och städa, så att det blir fint här. Och så ska jag hålla tummarna för lite glöggdofter! :) Myspys!

Kommentarer
Postat av: Anna

Lovar att det kommer lukta hemma hos dig!! Har du möjlighet så ställ den i förrådet, om det är lagom varmt där förstås. Lovar också att den blir god!! :)

Men fryst potatis...det var något nytt...

2008-10-20 @ 16:25:06
URL: http://kottenanna.blogg.se/
Postat av: Kristina

Har du verkligen tänkt dricka det där?? Låter inte gott...

2008-10-20 @ 17:31:14
Postat av: Lisa

Anna: Ja, så stod det i receptet iaf. Likaså på ngt annat recept jag hittade på nätet. Märks väl hur det blir. Hoppas på framgång! Tyvärr så råder det total brist på plats här i lägenheten. Blir det för hemskt med lukten, så får jag väl flytta hinken till någon vänlig själ.



Kristina: Klart jag måste dricka!! Dricker inte du hemmagjord glögg eller? ;P

2008-10-20 @ 18:18:38
URL: http://lisatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0