minisemester & skräck

Yep, nu har lilla jag varit ledig i en hel vecka. Känner jag mig utvilad? Inte alls faktiskt. Halsen mår inte bra, och mina bihålor ville väl inte vara sämre de heller. Så ja, förkylningen är ett faktum. Antar då, med min tur, att det kommer ta ett bra tag innan helvetet går över. Sommarvärme gör att bakterier trivs. Iaf i min kropp. Illa!

Men iaf, veckan har varit underbar. Snos kom hit i onsdags, och från det till igår kväll har det varit mys för hela slanten. Riktig lat-helg. Sprang iväg och ordnade mat medans hon stod i duschen precis när hon anlänt, får ju försöka se till att hårt arbetande töser får i sig lite mat. (skogshuggarportion blev det sen också, men hon klagade inte ens lite) Pluspoäng till mig, utan tvekan! ;D

I fredags skrek mobilen till redan tjugo i sex, skulle iväg och ordna med Mormors gravsten. Inte blivit av än, fråga mig inte varför... Mamma, Thoms och jag åkte iväg och jag tror nog att resultatet kommer bli jättebra. Som sig bör, till min älskade Mormor. Fy satan så jag saknar henne!

Nu är det planer på skräck som står på tapeten. Ska preliminärt ta bussen till Stockholm på torsdag efter jobbet. Kommer säkert resultera i att jag hamnar bredvid någon som spyr hela resan. Att jag kommer springa runt på bussterminalen i Karlstad som en förvirrad höna (med alldeles för mycket packning) och försöka hitta rätt anslutningsbuss. Och som grädde på moset kommer inte älsk hitta bussen i Sthlm, så jag kommer stå där och grina som ett jävla offer. Slutar väl med att ngn söt busschaufför kommer leta efter min personliga assistent. Ehm, behöver jag tillägga att jag inte gillar sånt? ;D

Aja, frulle nästa. Havre Fras och lättmjölk - lite som min passion. Sen ska jag bli grön/svart med fula foppisar på jobbet. Blir nog en hemskans trevlig kväll, personalen är ju perfa! Och pengar behövs.

Räkningar nästa...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hahaa! Jag tror att du kommer klara Sthlm-resan galant. Kärleken driver dej ju! ;]

2008-06-30 @ 21:44:50
URL: http://herrkaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0