ten years ago

hittade en lista, trevligt tidsfördriv i väntan på pappa & hans nyckel...

Vad gjorde du för tio år sedan?

För tio år sedan... Skulle snart fylla tolv, vad gjorde man då måntro? Förmodligen pustade och frustade över att skolan precis dragit igång efter jullovet. Gick i femman, en rätt menlös årskurs. Skulle välja vad jag skulle plugga för B-språk. Var väl händelsen för våren, I guess. Tyska valdes, vilket patetiskt val sen... Men jag har sällan haft så kul som jag sedan kom att ha på de lektionerna. (Tina, Åsa, Sofia, Micka... haha!) Mamma hade väl träffat Thomas då, så jag gick väl och väntade på att lammen skulle födas också! :)

Vad gjorde du för ett år sedan?
Festade! Umgicks med Ida ungefär varenda dag. Jobbade. Var totalsjuk; förkyld och så. Var glad över att Mormor piggnat på sig liiite.


Fem snask du gillar:
Marabous mintchokladkaka, mest för att den påminner om Fredrik. Sura gröna flaskor, sk Soda Pops. Me like! Speciella sura äppelringar från Lidl. Underbara!! Daimglass, hur gott är inte det på en skala? gah! En kvar, svårt... Mycket som är gott ju. Kladdkaka smakar inte fan direkt! :)

Fem sånger du kan hela texten utantill på:
Det finns nog en del, tror jag bestämt. Hallelujah, som bland annat framförs av Jeff Buckley, Rufus Wainwright etc. En flicka som är stark, med Mimikry. Alla flickor, Linda Bengtzing. (tack vare oss den lever vidare, eller hur Frida?! tss.) The Lips of an Angel, Hinder. Som en bro över mörka vatten, Tommy Körberg. And several more, of course. [tilläggas ska nog att jag måste sjunga med artisten/någon annan, för skulle INTE kunna sätta mig och skriva ner texten. gud nej, hehe.]

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Beror väl helt på H U R många miljoner jag isf skulle haft. Men om det fanns obegränsat... Resa jorden runt, gärna med något trevligt sällskap. Betala ett körkort, med privat körskollärare som kan köra med mig mitt i natten, när jag inte blir rädd för andra dårar som är ute och kör. (där även inräknat panchosar som kör i trettio på nittioväg. hallå, det går fort! *rädd*) Skänka pengar till välgörenhet. Köpa mig en stor lägenhet, på ett flådigt ställe. Göra vänner och familj glada, såklart. Finns mkt!


Tre dåliga vanor:
Nattugglevarning, är vaken halva (och ibland hela) nätter. Vilket resulterar i lite sömn, något som mitt humör inte klarar. Lättretlig, kan bli sur för minsta lilla. Tar åt mig för mkt av vad folk säger, och deras problem. Vilket bara drabbar mig själv. Segt, dock! 

Fem saker du gillar att göra:
Umgås med vänner och familj, festa, ta lååånga promenader i fint väder, resa och pussas! :)


Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
En äkta päls, stilettklackar, balettkjol (kanske på skämt/fest/maskerad), orangea jeans eller cykelbyxor. Iiiik! 

Fyra favoritsaker:
Mobilen, iPoden, datorn & sängen.


Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen:
Det är ju en lista, så Micka är ju självskriven! :) Annas svar vore kul att se, likaså Emelies. Varken Ida eller Annie bloggar vidare värst mycket, så det är på tiden! Sen skulle jag iofs vilja se Ickas svar också, men hennes blogg får inte nämnas här! :) tss. Tror bestämt det blev sex... haha! :) Mattesnille? Ehm, Emma måste ju göra den också! Så, sju! haha.


Kommentarer
Postat av: Sessan

Oj, tio år sen... då gick jag i 9:an... shiit va tiden har gått fort!

2008-01-09 @ 15:47:50
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: Fridah

Hoppas du får en mysig kväll, :)

2008-01-09 @ 15:50:06
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Julia

Svar: Hahah jag vet ;)

2008-01-09 @ 17:39:59
URL: http://julialundqvist.blogg.se
Postat av: micka

näe vilken sötnöt du är fisan. :D

2008-01-09 @ 21:36:02
URL: http://herrkaj.blogg.se
Postat av: icka

hehe hemlig!!! inte längre gumman jag hittade ut ur skalet hihi

2008-01-09 @ 22:40:59
Postat av: Anna

Listan kommer inom kort hos mig med... :)

2008-01-10 @ 17:07:58
URL: http://kottenanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0