sen när är en buss ett mus-hus?

Natten blev sen, somnade väl sisådär halv tre. Tidigare än vanligt, så eloge till mig! (Senaste var sju/halv åtta på morgonen. Blivit värre än Loket, suck.) Självklart ringer jobbet och väcker. Och inte the ferret, utan berget vid namn Adolf. Upp, ringa mamma & be snällast att de skulle köra hit arbetskläder, in i duschen, ur duschen, blåsa, sminka, klä på sig, rusa ut till Thomas, in i bilen, ur bilen, rusa mot jobbet - uppför trappan... Sen kunde jag andas. Bytte avdelning efter hela fem minuter, kärlek! Fick jobba med Ros-Marie och Monika. Skitsöta båda två. Och en suris, men henne ignorerade jag! haha.

Såg till att bli uppskriven i heeela huset, samt natt. Hörde mig för om dagar att jobba; fick fem stycken. Härligt. Råder tydligen brist på vikarier också, så förhoppningsvis blir det jobb för mig framöver också. Känns bra! :)

Hoppade hemöver runt två, med sällskap av Monika. Väl hemma så städade jag toaletten, vilket var behövligt. Papi har inte ens märkt ngt, hemska människa! Jaja, jag gillert iaf. Det är ju fräscht!

Messade med allas vår söta Sara nyss. Vad tror ni flickan upplevt idag? Smärre (och indirekt) hjärtattack! Låg och sov i bussen, på väg till jobbet... Vaknar av att ngt stirrar på henne. Vad? En SKOGSMUS!!! EN MUS! En råtta, fast liten. EN MUS! GAH! Usch. Hade dött jag! Busschaufförens svar på hennes hysteriska skrik/utbrott var: "Äh, häromdagen hade vi en hel familj." Åh. Hemskt. Usch. Stackars Sara! [men såhär på avstånd är det förbannat kul!]

Jobba imorgon också, at the ferret. Jobbar med Maria på fm och sines Marie på em/kväll. Checkt. Kikade schemat också. Katarina jobbar på 2c! Goodie! 

Icka beställer saker ur Jotex, Jojjo fikar i Kupolen i Borlänge, fröken L köper chips, Kotten hittar mina örhängen och Pappa är ursinnig över att hans mobilladdare fått fötter (ligger nere i mitt rum... tss).
 
Saknar min Åsa. Det skär. Fan att allt ska gå åt helvete hela jävla tiden! *grymt ledsen*

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars lilla Saragumman!! Möss hör inte hemma på bussen!!!

2008-01-07 @ 22:11:35
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: L

Vem kallar du fröken, unga dam? ;)

2008-01-09 @ 03:08:40
Postat av: Sara

Tack kvinnor! det va otroligt smärtsamt, oroväckande och fruktansvärt!!!!! :) men jag överlevde...

2008-01-14 @ 10:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0