oh, dear

Ja, det är nog det rätta uttrycket. Klockan är några enstaka minuter över halv tio, och jag sitter osnurrig iklädd en svart handduk och en tulpan (aka turban) i håret. Kanske idé att faktiskt försöka göra sig iordning? För, likt tidigare år, är det tänkt att bana väg till källaren. Nyår är inte riktigt the högtid of the year i mitt liv, så varför inte gå och umgås med folk man träffar på tok för sällan? Inget pompa och ståt här inte. Blir lite alkohol innan tolv, alkohol & lite pang-pang till tolv och förmodligen fortsätter vi med alkoholen efter tolv. Att jag och älsklingen bara har en flarra vin och varsin öl/cider med oss dit, det förtäljer inte historien. Så vitt jag vet handlar det väl om drickashastigheten. Någon som båda kan skyndas på och saktas ner. Nog tjatat om den saken.

Min lilla granne häröver firar verkligen in det nya året. Skickade ett halvt grinigt sms förut, tror han förstod att mina vinglas höll på att klirra sönder här nere. Man ska vara glad för det lilla, har jag hört. Så kvarten han spelade aningen lägre får jag väl nöja mig med. Att det efter de femton lugna minuterna blev sjuhelvetes värre, är snarare ett faktum än... Ja, än något annat.

Hummern som vi smaskade i oss förut var superb, likaså den urgoda drinken vi drack strax innan. Huvudrätten smakade aningen för mkt soya, även om den var himlans god. Nästa gång kanske man ska gå på känsla och inte efter recept. Efterklokhetens moder, that's me!

Och för övrigt känner jag mig som en eftertänksam tant efter detta inlägg. Vi skyller på vinet som ännu inte fått mina tankar att flyga eller mina ben att vingla.

Fest var det ja. Och idé att önska alla ett Gott Nytt År! Hoppas det blir fint. Jag har tänkt att mitt ska bli perfekt. Jag behöver ett perfekt år. Jag känner det.

Nej, nu ska Lisa & Lizette ut och vingla genom stan. Skål! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

häppi nju jer maj littel lisa.

Hoppas allt är bra med er!! Gissa vem som antagligen kommer bo i Åmål under fyra veckor i vår? :)

Kram kram

2009-01-02 @ 23:28:20
URL: http://kottenanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Det vankas praktik :)

2009-01-04 @ 10:50:52
URL: http://kottenanna.blogg.se/
Postat av: Stella

Hejsan!



Du har tidigare kommenterat i min gamla blogg, dne har dessvärre tvingats gå vidare... men, jag hoppas att du följer med till min nya!



Vi ses där!

2009-01-04 @ 23:33:15
URL: http://allsaidanddone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0