wet wet wet indeed?!

Eftermiddagen/kvällen på jobbet förlöpte helt utan irritationer, nya världskrig eller annat. Jag fick säga mitt ang "kontroversen" och jag tror att hon förstod mig. Fick iaf inget surt svar! :)

Sen kan jag väl berätta vad som hände när jag kom hem. Ha i åtanke att jag är lite väl lat, och bor två trappor upp från tvättstugan... Ja, tvättstugan var idag bokad i mitt namn. Inte alls kul, men alla måste väl tvätta. När jag kom hem från das arbeit nyss, skulle den senaste tvätten ur maskinen, och en ny in. Inga svårigheter, inget krångel, noll mas. Eller?

När jag kom ner i tvättstugan iaf, så kom jag på att kläderna jag hade på mig skulle tvättas. Och vad i hela friden skulle jag då ta på mig? Kriiiis. Orka gå upp och hämta ombyte? Nej! Springa i trosor och behå ända upp till mig? VERKLIGEN INTE! Hoppa upp till lägenheten i filt / handduk? pfft, skulle inte tro det. Kvarvarande alternativ: ta på sig nytvättade blöta kläder. Mja, mjo. Visst... Sagt och gjort, fick på mig ett par leggings och ett linne. Leggingsen på avigan, kan väl tilläggas... Studsade iförd denna klädseln upp till mig, med ett tvättbärg i famnen. Tur att jag har skygga grannar, tänk om någon sett mig. PINSAMT! Lat och sjuk i huvudet, I know.

Bertil har fixat eftermiddagen i ensamhet med bravur. Sov i köksfönstret både då jag kom hem på rasten, och när jag slutat. Jag tycker det är synd att han ska bo i en så liten lägenhet, utan minsta möjlighet att stängas in i ngt rum vid fest. Eller möjlighet till att gå ut och strosa i gräset... Men om jag lämnar bort honom kommer jag sakna lillen totalt. Är jag elak om jag behåller honom? Är jag egoistisk? Help me out.

Jobb imorgon, mellan klockan 08.00-20.00. Kul utan hjul, verkligen. På rasten ska jag hem och fika med pappa & faster. Lägenhet skulle spanas in, likaså hårig sambo. Trevligt!

Ringa snos nästa...


Kommentarer
Postat av: Liz

Du är ju bara för söt du! ;P

2008-08-04 @ 17:51:48
Postat av: Mikaela

Kommer o räddar er vid 10 imon.. Då är de byte mellan mej o BB.. :P Om du ska jobba imon bitti vill säga..?



Natti söt-röv!

2008-08-04 @ 23:06:06
URL: http://herrkaj.blogg.se/
Postat av: jojjo

kan ju alltid lämmnas till min lägenhet när du har fest:)

2008-08-04 @ 23:48:00
Postat av: icka

hur blir det med bertil gumman

har du bestämmt att han ska bort e det ju lika bra att han kommer tillbaka innan han glömt oss=)

eller hur?

kram å pöss snosa

2008-08-05 @ 10:04:50
URL: http://icka83.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hahaa! Ja de onda ögat skall man passa sej för. O fingret som viftas!! Du ska allt veta att vi blev iakttagna efter du hade gått hem på rast ö överlycklig bidde denne när Katarina dök upp. Hohohooo... Underhållande!

2008-08-05 @ 18:53:34
URL: http://herrkaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0