sälar, jag älskar dem

Gud vilket glädjerus jag fick alldeles nyss! :) Tänkte leka fröken duktig och städa iordning i min lilla källare, något som skulle visa sig vara dagens bästa plan. Det var påsar över högt och lågt efter att några rörmokare varit där och bytt element. (hör och häpna, ett ställe man slipper frysa på!) Började rota i påsarna och fann till min förvåning (inte) fullt med saker från skolan. Ruttna gamla tyskaböcker från åttan, labbhäften från jag vet inte hur länge - och till min stora glädje; mitt, Emmas och Annas Projektarbete från trean. Vilken läsning sen...

Med Sunrise Avenue skrikandes ur stereons högtalare läste jag, med hela min själ, igenom våra fantastiska (!) loggböcker, kollade på vårt fotokompendium och kikade lite snabbt igenom det hundra sidor långa arbetet. Känslan jag hade dagen vi lämnade in arbetet flög på mig och jag går fortfarande runt och ler som en treåring. Glädje!

Måhända att jag inte älskade allt som hade med gymnasietiden att göra. Det var ibland alldeles för mycket i skolan, med mig själv och hemma. Okej, fine! Men ändå, alla glada minnen kom åter. Anna och Emma, mina ursprungliga partners in crime. Hur galet allt faktiskt var. Lektionerna, resorna, alla pussiga-klassfester med det ena minnesvärda citatet efter det andra.

Hör och häpna, första gången sen jag tog studenten jag faktiskt saknat skolan riktigt mycket! Tog nästan emot lite att säga, men ingen vinner väl allt på att ljuga?

Jag längtar absolut inte efter att få göra ett sånt arbete igen, absolut inte. Däremot kan jag erkänna att jag saknar det vi hade. Inte bara vi tre sk 'sälfantaster', utan hela vår klass. Vi bråkade som idioter (vissa fler än andra, JAG VET!) men vi hade ändå grymt skoj. Iaf jag! :) Hoppas det inte dröjer alltför länge till nästa klassträff.

Hoppas på att få se Emma snart, var grymt längesedan nu. Tänk i början på sommaren. (som om vi haft någon... eh, nej!)

Kanske får kika lite mer på det där med vidareutbildning ändå. Kan inte gå och vänta på utbildningen i Borås i ytterligare två och ett halvt år, när tiden är kommen för min del har den säkert gått i ide för länge längesedan. Jönköping är en idé, faktiskt också Karlstad. Ja, det blir till att spåna vidare på detta. Och imorgon måste jag faktiskt besöka Arbetsförmedlingen, för mitt jobb verkar då inte behöva timvikarier för stunden. Det ska gudarna veta!

Läst av mig i en timme, skrivit av mig i närmare en kvart. Livet blev en sväng lättare iaf, tack! Tack för att ni råkade lämna allt färdigt Projektmaterial hos mig. Ansök om delad vårdnad, den är nästan redan beviljad! ;)

'man är inte för full, så länge man kan ligga på golvet utan att hålla i sig'
'when Nv3a goes Croatia, Croatia goes gay'


                                      -   så sant som det är sagt.


Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahahahaha ! Är glad över att jag inte gick i eran klass :D

2007-09-16 @ 21:05:29
Postat av: Anna

Spåna vidare på karlstad låter som en alldeles utmärkt idé!! :) Själv längtar jag alltid tillbaka till skolbänken, skulle kunna plugga i all evighet... Och ja, vi är aldrig för fulla. Vi kan ju alltid ligga på golvet utan att hålla i oss!! :)
Saknar dig redan grymt!!
Puss

2007-09-16 @ 21:55:44
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Sören


Hej kan förstå att du saknar skolan lite ,vem gör inte det tre skit roliga år. Jag tror att man ska jobba tills man vet vad man vill till 100% studera eller något annat!Men det är ju vad jag tror .
Kram

2007-09-16 @ 22:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0