bombhot på hög nivå!!

Hemkommen efter en visit hos Anna i Karlstad. Gårdagen bjöd på massor av skratt, en bilfärd till Bergvik samt hetaste kilklacksstövlarna på länge. Kul kul! :) Askalas att se Anna igen, händer faktiskt på tok för sällan. Illa dåligt om ni frågar mig. Har dock jobb nu, och kan då inte festa helgerna i ända. Det tillåter inte jobb, ekonomi eller vett heller för den delen. Dock på bekostnad av liten Anna i mitt liv. Well well, det får tas igen vid lediga stunder.

Idag vart det shopping med Anna och Hanna som gällde. Hittade en hel del hett, dock ingen fest-topp som jag var på jakt efter. Eftersom jag hittade en hel del annat spelade det dock inte vidare stor roll. Får köra på de gamla invanda ett tag till. [ungefär till nästa torsdag, då jag ska iväg med Icka & Jojjo och shoppa igen] Tröttheten i fötterna är befintlig, särskilt eftersom jag och Frida ordnade till en långpromenad nu ikväll. Lite över 15.000 steg idag, känns helt okej!

För er som undrar har jag nu börjat med steg-tävlingen på jobbet. Så det är till att gå, gå, gå och åter gå. Bara för att få ihop så många steg som möjligt, och för att kanske bli en aning mer fit (eller ja, mindre o-fit). [igår vandrade jag runt i Annas lägenhet, iförd strumpor, trosor, bh, linne och en stegräknare. detta medförde 1500 steg extra på min lilla räknare, en galen Anna, persienner nerdragna och en hund som stirrade lite undrande på mig]

Måste bara berätta dagens enorma händelse! :D Stod och provade klänningar för fullt, i H&Ms provrum, när jag fick ett sms från Frida. "Bombhot i Åmål". Vad ska man tro? Försenat Aprilskämt? Efter ett samtal från Mamma förstod jag dock att det var sant. Blev lite orolig där en sväng, eftersom hon jobbar i samma byggnad som bombhotade Handelsbanken. Senare framkom dock att det skulle ha varit ett falsklarm. [läs själva: http://www.aftonbladet.se/karlstad/article1026295.ab] Kom nu inte och säg att det aldrig händer något i lilla F-Åmål! hehe.

Under min och Fridas långpromenad gick vi förbi min gamla dagmamma, så jag passade på att hoppa in och säga hej. Fick världens bamsekram, träffa deras lilla kattunge - och så bestämde vi tid för Carbonara och kafferep. Fredagen den 26:e Oktober smäller det, och jag längtar mig grön. Saknar Agneta i min själ!

Dags att nana kudde nu, ska upp imorgon och bege mig ut på promenad med Gunilla. Efteråt vankas det jobb till klockan tjugoett. Fortsättningen av 'Bonde söker fru' får jag helt enkelt kika på på jobbet. Blir fint!

Ha det kalas! pussepuss*


Kommentarer
Postat av: Anna

Som alltid underbart galat skoj att träffa dig!! :) Får hoppas det blir av i helgen också, annars är det ju inte långt tills den 27e nu!! *skuttar högt*
Puss

2007-10-17 @ 15:10:56
URL: http://kottenanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0