semlor!

Jag har jobbat på tok för mkt med Malin. Jag känner det. Känner det på mina cravings. Det är inte mer än den 27e november, och jag vandrar runt med ett enda datum i skallen (på ett ungefär). Den femte februari! Jag är kalassugen på semlor!! Självklart äter jag dem som en vuxen nu för tiden, och inte på samma totalförlust-sätt som jag gjorde när jag var liten... (Jag tog locket, mestadels på grund av min fascination över vaniljsocker, och Mamma tryckte i sig resten - likt en svullgroda! ;) Tur att man växt ifrån sådana idiotier, med förlust som följd!) Jag vill svulla i mig en fet semla, NU!
image25
Jag vet dock, lika väl som Malin, att man faktiskt inte kan köpa semlor vid denna tiden på året. Något Malin fick veta, av en snäsig grinkäring på Wienerkonditoriet, under sin graviditet för ett par år sen. Är man gravid så är man, och vill man ha semlor så ska man väl också få det? Eller ja, man kan iaf få ett trevligt bemötande? Tydligen inte.

Vad är det då som säger att man bara får äta semlor runt februari, då fettisdagen infaller? Ett tag innan, ett tag efter. Jag vill ha semlor nu! Inte vänta. Tja, vi får väl genomföra vår lilla plan, Malin och jag, och baka några semlebullar på jobbet snart. Knäck och lussebullar i all ära, men nu vill jag bara ha en mandelmassefylld semla med lagom mycket grädde. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Anna

Lovar dig att butikerna börjar sälja semlor okristligt mkt för tidigt, vänta bara o se. Snart är de här!!!

2007-11-27 @ 22:19:45
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: sara

De brukar ju faktiskt sälja nån slags saffranssemla nu runt jul, håll utkik efter dom!

2007-11-28 @ 13:13:53
URL: http://sarasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0