just call me lisamiss

så var man här igen då, och kanske borde man skriva något som händer i ens liv? är väl lite det som är meningen kan jag tro.

precis hemkommen från england, london, är jag. hade riktigt kul där! musikaler, konsert, mat, SHOPPING, promenader till tusen, roligt folk, choklad (!) och en hel hög med skratt tillsammans med mamma. med mig hem fick jag parfym, klocka, flertalet byxor, underkläder, örhängen, roliga knappar, alkohol och lite smörgåsklet. tonvis med upplevelser rikare också, såklart. allt på bekostnad av min sk ekonomi, men ja, något måste jag få unna mig!

Billy Elliot och Mary Poppins var musikalerna. den förstnämnda skulle jag kunna se om och om och om igen... den andra hade underbara kulisser, men själva musikalen var inte den bästa. konserten, a 1000 voices, i Royal Albert Hall, var pampig som tusan. [med risk att få en tantstämpel tack vare ordvalet] en kör med tusen personer och sen flertalet urduktiga solister och dansare. tufft som skrutt! :)

tänkte jobba så fötterna blöder denna månad. få ihop en del pengar inför de dagar jag i sommar är ledig. bokad många dagar under månaden redan, underbart! ska strax iväg och jobba, efter den rast jag har nu. trevligt trevligt. kanske ska stanna en snabb sväng på ica och köpa kvällsmat i form av knäckebröd! gott värre.

tänk hur finurligt allt kan bli. hur snabbt saker och ting kan ändras. grekland ska hända, iaf för mig. jag vill härifrån. får se bara vad sällskapet bestämmer sig för. ja, ska hon inte med så åker jag själv. bara jag kommer in.

just det, måste ju berätta... lisamiss, mitt namn på flygbiljetten. detta var grunden till många skratt under vår resa. lite som en kines tyckte de. ja, roligt att kunna få folk att skratta!

cykelhelvetet väntar, bara att bege sig. puss*

Kommentarer
Postat av: eMMa

du får börja förvarna när du skriver så jag inte missar nåt! :) låter härligt med london - du måste börja kunna stan snart!:) oj - nu börjar eurovichon igen!! ;) have it nice! kraaam

2007-05-12 @ 23:12:44
URL: http://snusmumrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0