festival i sommar?

Satt i telefon med Ida igår, i en dryg timme. Vad som framkom under detta samtal var vår gemensamma önskan om en festivalsommar. Men åka var? Hultsfred hade ju varit urkul, men det fanns faktiskt ngt som lockade än mer. Vad? Jo, Peace and Love i Borlänge. Vilka band som ska dit sen, till och med jag är ju frälst. Och då krävs en del, det ska gudarna veta. Blir till att ringa jobbet under dagen, och förhoppningsvis boka under kvällen eller morgondagen.

Damien Rice ska dit. Jag menar, bättre får man leta efter! Sugarplum Fairy. The Ark. Mando Diao.  Anna Ternheim. Dia Psalma. Melody Club. Elin Sigvardsson. Nationalteatern. Shout Out Louds. Snook!! Sophie Zelmani. Svenska Akademien. USCB Allstars. Timbuktu. Och ungefär en massa andra! Önskar verkligen att det blir av.

Sen är det ju redan bestämt att åka till Pride, fatta så roligt! Och Emma pratade på ngt i Göteborg. Ja, är jag ledig är jag på. Vill inte vara en sursvensson i sommar och bara jobba. Lite som de senaste åren isf.

Köpa heta gummistövlar är på tapeten. Inte just för festivalandets skull, utan mest för det trevliga nöjets! Gummistövlar kan faktiskt vara heta!

Nej, dags för ett inhopp i duschen. Ska till tandläkaren idag, twice. En gång för egen (på tok för hög) räknings skull, sen följa rädd Ida. Ja, det blir nog bra.

Lyckan kommer, lyckan går. Är det så att den kan komma, lika snabbt som den försvann? Ibland kan man sitta och önska mindre.

Kommentarer
Postat av: eMMa

tjoho!
fan va grymt med pride!! när e detta!?! vet du vad - jag har hört ryktas att det här ska bli den bästa sommaren ever! snart ses vi! och jess - gummistövlar är heta - mer gummistövlar åt folket! puss på näsan!

2007-05-25 @ 10:46:44
URL: http://snusmumrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0